Zadzwoń i umów się na wizytę: 534 034 540

ul. Krakowska 91, 26-800 Białobrzegi

Stomatologia dziecięca

Dzieci wymagają od lekarza szczególnej troski i umiejętności psychologicznych. Główną zasadą naszego gabinetu jest nieokłamywanie małego Pacjenta!

W gabinecie M-dental Mańkowscy staramy się zapewnić przyjazną atmosferę i komfort, a wizyta adaptacyjna jest bezpłatna. Chcąc dobrze przygotować dziecko do wizyty, rodzice powinni szczerze przekazać tylko tyle informacji, ile jest niezbędna i ile Wasza pociecha jest w stanie zrozumieć. Nie zalecamy mówienia zdania: "tylko Pan/Pani Doktor obejrzy ząbki" szczególnie w sytuacjach bólowych, kiedy ingerencja jest konieczna. Niestety często rodzice przychodzą z dzieckiem do gabinetu dopiero wtedy, gdy dziecko odczuwa bardzo silny ból i wymaga szybkiej i bolesnej interwencji medycznej. Taka atmosfera zdenerwowania oraz cierpienie Pacjenta uniemożliwia wytworzenie ciepłego bezpiecznego klimatu, który zachęciłby dziecko do kolejnych wizyt. W ten sposób powstają urazy, które trudno przezwyciężyć nawet przez wiele lat. Dlatego, Drodzy Rodzice, pamiętajcie, że przyprowadzenie dziecka na okresowe wizyty kontrolne co pół roku pozwala nawiązać z lekarzem dobry kontakt i wyrobić pozytywny stosunek do leczenia!

W poczekalni jest kącik zabaw z kredkami i kartkami do kolorowania. W zębach mlecznych stosujemy color flow i twinky star - różnokolorowe wypełnienia, dziecko samo wybiera kolor jeżeli leczenie nie wymaga innego wypełnienia. Oczywiście po wizycie dla małego Pacjenta są nagrody.

Drodzy Rodzice pamiętajcie, że zęby mleczne trzeba leczyć! Zaniechanie leczenia może być przyczyną wad zgryzu i próchnicy w zębach stałych! Wady zgryzu wymagają leczenia ortodontycznego.

Rodzice maluchów często pytają nas dlaczego ich pociecha ma popsute zęby od razu po wyrżnięciu... Pamiętajcie, że jedynymi napojami, których dziecko naprawdę potrzebuje, są woda oraz mleko mamy (które nie tylko zaspokaja głód, ale także gasi pragnienie). Inne napoje zapełniają brzuszek niemowlęcia, nie pozostawiając miejsca na pożywny posiłek albo pokarmy mleczne, zawierające tak dużo wapnia potrzebnego do rozwoju kości. Stuprocentowe soki owocowe można podawać w małych ilościach, ale powinno się je rozcieńczać w proporcjach 1:10 (jedna część soku, dziesięć części wody). Jeszcze jedna ważna kwestia - nie dosładzajcie wody, soku, herbaty itp., ponieważ cukier to pożywka dla bakterii.

Drodzy Rodzice - to Wy kształtujecie prawidłowe nawyki żywieniowe Waszego dziecka na całe jego życie! To od Was zależy, czy będzie miało zdrowe zęby!